Timur Alp Büyüyor:))

Timur Alp Ağkuş

6 Ocak 2012 Cuma

Varolmayanlar - Doğu Yücel

Varolmayanlar kitabı o kadar konuşulmuştu ki bende ısrar kıyamet beklemiştim.
Öncelikle arka kapak yazısı şöyle;
Yaşamı, varoluşu ve düzeni sorgulayan, okuru büyülü bir yolculuğa çıkartan, yeni bir hayalperest manifesto…
Doğu Yücel'den yaşamı, varoluşu ve düzeni sorgulayan, okuru büyülü bir yolculuğa çıkartan, yeni bir hayalperest manifesto.
Genç iş adamı babasından kalan antika dolmakalemle bir hikâye yazar. Ertesi gün gazetede, yazdığı hikâyenin aynen gerçekleştiğine dair bir haberle karşılaşır. Kahramanımız bu gizemli olayın nedenlerini araştırırken tarihin en iyi saklanmış sırrını öğrenecek, dünyayı değiştirecek anahtarın tek sahibi olacaktır.
Yücel, kalemini, sinematografik bir hikâyeyle tekdüze gerçekliğin tam ortasına saplıyor, sihirli bir dünyanın kapısını aralıyor. 
Fantastik ile gerçekliğin sınırlarını zorlayan sürükleyici bir macera… 
"Artık bir birliğimiz var. Bir ismimiz yok, birçok ismimiz var. Hayalciler… Sıfırlar… Varolmayanlar… Yoklar… Yarım yamalaklar… Hayalperestler… Olmayanlar… Hiçler… Biz onlar gibi değiliz!"


Bende de nasıl bir beklentiyse bir çırpıda oturdum okumaya başladım, dili sade desen değil, karmaşık desen değil,kelime oyunu var desen hiç değil, ortada kalmıs gibi..
Önce dedim Ayça bu kadar insan beğendi mutlaka vardır birşey bırakma kitabı nitekim bırakmadım,sona yaklaştım hala beni cezbedecek birşey yok..ama devam ettim..
Bazı kitaplar vardır hani elinizden düşüremezsiniz sonunu merakla beklersiniz,
bazıları da hani başta birşey yoktur ama sonunda olacak mutlaka diye beklediğiniz ama hüsrana uğradığınız ha işte bu kitap öyle bi kitap..

Ben pek bi keyif alamadım bu fantastik kurgu olan kitaptan,sanırım Türkler olarak bizler fantastik edebiyata bulaşmamalıyız:)

Bana göre değil di.Bana katılmayanlarınız olacaktır mutlaka ama edebiyat zevki herkeste başka..

Keyif alacağımız bol kitaplı günler

2 yorum:

  1. genelde kitap okurlarının sıkıntıları aynı herhalde, çok konuşulan kitaplardan konuşulan kadar etkilenememek.Ben kitabı henüz okumadım ama, şimdi biraz daha erteleyebilirim rahatça:))

    YanıtlaSil
  2. cimcime: aynen bu kitaptaki hüsranlığımdan sonra çok konuşulan kitapları okumama kararı aldım,çok daha güzel edebi eserler varken ertele erteyebildiğin kadar:)

    YanıtlaSil