Timur Alp Büyüyor:))

Timur Alp Ağkuş

6 Ocak 2012 Cuma

Yeşil Peri Gecesi - Ayfer Tunç

Bu kitap tek başına da okunabilir aslında, ama Kapak Kızı'nı daha önce okumak sadece sizin bu kitabı daha iyi özümsemenize yardımı olur..

Yeşil Peri Gecesi, Kapak Kızı'ndan daha etkileyici ve sarsıcı bir roman,öyle okuyup  bir köşeye atılan romanlardan değil,etkisi epey sürüyor..

Kitapta şebnem'in kapak kızı olduktan sonraki yaşamı anlatıyor,yani lise yıllarından 40 yaşlarına gelene kadar ki bir süre..

Böyle güzel bi edebiyat zevkinden mahrum kalmayın ben o kadar deyim siz anlayın..


Tanıtım yazısı Şöyle;
Güzelliğini zehirli bir sermaye olarak kullanan genç bir kadının hayattan öç almak için soyunmasıyla başlayan bir düşüşün hikayesidir Yeşil Peri Gecesi.Modern toplumun ikiyüzlülüğüne, geleneklerin, alışkanlıkların zorbalığına direnen, "farkına varmış" ve bu nedenle acı çeken bir kadının, annesiyle hesaplaşamayan bir kız çocuğunun, okuyanı rahatsız eden ve belki de bu nedenle elinizden bırakamayacağınız öyküsü.Cumhuriyet elitlerinin düşkün kuşakları ile orta sınıfın can çekişen tutunamayanlarının karşılaştığı trajik bir karnavala dönüşen kapak kızının romanı, toplumun ve bireyin ruh haritasını en ince ayrıntısına kadar resmeden Ayfer Tunç'un güçlü anlatımıyla Türkiye'nin çürüyen yüzüne de ayna tutmaktadır."

Bol kitaplı günleriniz olsun..

6 yorum:

  1. Bence de Yeşil Peri Gecesi, Kapak Kızı'na göre çok daha etkileyici. Benim de 80 küsur sayfam kaldı ama bitse de kurtulsam kitabın etkisinden diye bakıyorum.
    Ayfer Tunç muhteşem bir yazarmış:)

    YanıtlaSil
  2. kitapdelisigizem: Düşün ki ben bundan sonra okuduğum kitaba bile doğru dürüst konsantre olamamıştım o kadar derinden izler bırakıyor Ayfer Tunç,
    başka yazarlar keşfetme zamanı:)

    YanıtlaSil
  3. Kapak Kızı da güzel kitap lakin Ayfer Tunç Yeşil Peri Gecesi'nde hakikaten müthiş izler bırakıyor.Ayfer Tunç'la Murat Gülsoy sayesinde tanıştım, m erakımdan aldım kitaplarını okudum ve sağlam bir kalem daha tanıdım,saolsun.Önümüzdeki günlerde Suzan Defter'i de okuyup paylaşıcam. Yeşil Peri Gecesi kadar olmasa da etkileyeceğinden eminim

    YanıtlaSil
  4. ayşencim; merakla yeni kitap yorumunu bekliyorum, Ayfer Tunç'tan kötü birşey cıkmayacağı aşikar olsada:)

    YanıtlaSil
  5. ben bu kitabı şu sıralarda okuyorum. gerçekten de sarsıcı bir kitap. hem anlatım hem de hikaye açısından. hiç ismi geçmiyor karakterin. o da ilginç geldi bana...

    YanıtlaSil
  6. alkım evet karakterin hiç ismi geçmiyor, keyifli okumalar dilerim:)

    YanıtlaSil