Timur Alp Büyüyor:))

Timur Alp Ağkuş

24 Ağustos 2011 Çarşamba

Serenad - Zülfü Livaneli

Bütün Zülfi Livaneli kitaplarını okumus biri olarak beni yine şaşırtmayıp,tadı damağımda kalan hatta sıcağı sıcağına bu düşüncelerimi aktarmam gerektiğini düşündürten bir kitap yazmıs.
Kitap bir romandan ziyade yakın geçmişte unutulan, üstü kapanan bir sürü tarihi olayı da, inceleyerek biz gençlerin tarihimizden bi haber olduğunu yüzümüze tokat gibi çarparak anlatıyor.
Kitabın konusu ; Elinde keman kutusuyla yaklaşık altmış yıl sonra Türkiye'ye gelen 87 yaşındaki Wagner'i, üniversitede rektörlükta halka ilişkiler bölümünde çalışan 36 yaşındaki, eğitimli, modern bir bekar anne olan Maya, Maya'nın ailesindeki tarihi sırlar ve Wagner'in sırları ortaya çıktıkça anılan Nadia'nın, MAri'nin ve Ayşe'nin geçmişte kalan hazin öyküsünü okuyorsunuz..
Kitap dil,din, ırk ayrımı yapmadan sadece insan olabilmeyi vurguluyor,okuyun okutun...

Her şey, 2001 yılının Şubat ayında soğuk bir gün, İstanbul Üniversitesi'nde halkla ilişkiler görevini yürüten Maya Duran'ın (36) ABD'den gelen Alman asıllı Profesör Maximilian Wagner'i (87) karşılamasıyla başlar.

1930'lu yıllarda İstanbul Üniversitesi'nde hocalık yapmış olan profesörün isteği üzerine, Maya bir gün onu Şile'ye götürür. Böylece, katları yavaş yavaş açılan dokunaklı bir aşk hikâyesine karışmakla kalmaz, dünya tarihine ve kendi ailesine ilişkin birtakım sırları da öğrenir.

Serenad, 60 yıldır süren bir aşkı ele alırken, ister herkesin bildiği Yahudi Soykırımı olsun isterse çok az kimsenin bildiği Mavi Alay, bütün siyasi sorunlarda asıl harcananın, gürültüye gidenin hep insan olduğu gerçeğini de göz önüne seriyor.

Okurunu sımsıkı kavrayan Serenad'da Zülfü Livaneli'nin romancılığının en temel niteliklerinden biri yine başrolde: İç içe geçmiş, kaynaşmış kişisel ve toplumsal tarihlerin kusursuz dengesi.(arka kapaktan)








4 yorum:

  1. ilk defa Zülfü Livaneli okudum, ilk 30 sayfası aylarca elimde sürüklendi, sonra bir başladım ben sürüklenmeye kitabın peşinden :)çok severek okudum, çok şaşırdım sonunda :)

    YanıtlaSil
  2. noraashira: evet bende aylarca evde beklettim sonra bi okudum 2 günde okumusum.uzun zamandır soluksuz bi kitap okuyamamıstım harika geldi banada:)

    YanıtlaSil
  3. Daha önce Livaneli hiç okumadım ama denemek istiyorum; ilk kitap için hangisini önerirsiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. leylanın evi olabilir seranad olabilir aslında ayrım yapmak zor :))

      Sil