Timur Alp Büyüyor:))

Timur Alp Ağkuş

14 Ocak 2012 Cumartesi

Selma ve Gölgesi - Peyami Safa

Peyami safa kitaplarını yıllar önce babamın tavsiyesiyle okumuş bitirmiştim, Server Bedi adıyla yazdığı kitapları görüp satmış olmama rağmen bu kitabını daha önce görmemiştim Alkım yayınları basana dek..

Ve bir gün dükkanda Mehmet Güreli ile sohbet ederken Peyami Safa'nın bir romanını filme uyarlıyorum dedi, daha sonra oyuncuları ile dükkanımda kahveler içildi vs..
Ve bende olan merak iki katına çıktı.
Ve ben kitabı okumaya karar verdim, polisiye roman diye geçtiği için pek sıcak bakmıyordum açıkçası..
Polisiye denmesinin sebebi ardı ardına olan intiharların aydınlatılması ama bir dedektiflik falan yok ortada ayrıca muhteşem bir edebi bir dille okuyorsunuz kitabı...
160 sayfalık roman bir çırpıda okunu veriyor.
Şuh bir kadın olan Selma'nın hikayesini okuyorsunuz romanda. Ve diğer karakterlerin kendi içlerinde yaşadıkları çelişkiler..
Çokta bir şey söylemek istemiyorum aslında..
Okuyun,izleyin,önünüze gelene okutun..
Kitabı okuyun,daha sonra Mehmet Güreli'nin Gölge filmini seyredin..
Bol kitaplı günler size..

 Arka Kapak:

Büyük bir yazarın yazdığı bir polisiye roman kadar haz veren bir kitap bulmak okuyucu için pek kolay değildir. İnsanların her zaman merakını ve ilgisini çeken ´öldürme´ eyleminin kanlı geçitlerinde dolaşır, olayların akışıyla heyecanlanır, planların şeytaniliğiyle ürperirken, usta bir kalemin anlatımından da bir katilin gölgelerle dolu iç dünyasına sızarsınız.

Hareket, hem katille kurbanları arasında hem de katilin kendi ruhunda birbirlerini izleyerek sürer.

Peyami Safa´nın ´Server Bedi´ takma adıyla yazdığı bu kitapta üstelik bizim edebiyatımız hatta belki de dünya edebiyatı için bir ilk vardır bu kitapta. Kitabın sırrı da bu ´ilk´te gizlidir.

Cinayet mi intihar mı olduğu anlaşılmayan peşpeşe ölümler ve bunları anlatan insan       duygularına hakim, parlak üsluplu değerli bir yazar.

İyi bir okuyucu için zevk ve ürperti dolu bir ziyafet bu.

Tadını çıkarmaya bakın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder