Timur Alp Büyüyor:))

Timur Alp Ağkuş

26 Ocak 2012 Perşembe

Kirpiklerimin Gölgesi - Şebnem İşigüzel

Şebnem İşigüzel'le tanışmamız Sarmaşık adlı kitabıyla başlamıştı.O da bu kitabı kadar güzel ve etkileyicidir.

Kirpiklerimin Gölgesi'ni tek cümle ile anlatacak olsam 11 yaşındaki kız çocuğunun karanlık hikayesi diyebilirim.

Lakin fazla vurucu..Kelime yok kitabı anlatacak...

Tecavüz, ensest ilişki, anne tarafından satılan bir çocuğun yaşayadıkları ve ruhsal durumu...

Böyle haberleri okuyoruz gazetelerde ama insan okuyunca daha bir fazla etkileniyor..
Okuyucuyu fazlaca rahatsız eden bir roman beni hamile olmamdan dolayı daha fazla etkiledi galiba ilk okumaya başladığım gece rüyalarıma girdi, lakin bırakmadım çok akıcı gidiyordu.Siz de psikolojinizi düşünerek okuyun,okumayın demiyorum, diyemiyorum..

Arka Kapak:
Şebnem İşigüzel, Kirpiklerimin Gölgesi'nde, henüz on bir yaşında bir kız çocuğunun yaşadığı akıl almaz olayları anlatıyor. Herkesin bildiği, ama kimsenin görmek istemediği bir trajedinin üzerindeki perdeyi kaldırıyor ve
bir dil ustalığıyla, kolay kolay cesaret edilemeyecek bir yüreklilikle hepimizin tanıdığı bu kız çocuğuna ses veriyor. 



Hayatta bazen kirpiklerinizin gölgesinden başka sığınacak yeriniz kalmaz. Herkes kötülük yapar size. Bu böyle olmasına rağmen, orman, ağaçlar, sular, kuşlar, gökyüzü ne kadar güzeldi. "Sence hayatın en güzel yanı neresi?" diye sorarsanız bana, "Hepsi," derdim size. Mutlu olmaya dair bir umudum var benim. Avlanan ceylanlar son ana kadar yaralı gövdeleriyle doğrulup koşup kaçmak, avcının elinden kurtulmak isterler. Yaparlar da bunu. Yaraları ne kadar ölümcül ve derin olursa olsun. Vurulup düştükleri yerden kalkıp kaçarlar.

Öleceklerini anladıkları zaman gözyaşı döken bu hayvanların ölüme direnişine şaşarsınız. Yaşadığım şu hayatta, kirpiklerimin gölgesi kadar bir yerde bile hayat kalmadı bana. Bunları düşündüm ve sonra geri dönüp o fena şeyi yaptım. Annemi öldürdüm.


İşigüzel'in tarzı zaman zaman bir sihir gibi ışıldıyor. - TAGESZEITUNG

Şebnem İşigüzel'in Avrupa edebiyat tarihinde bir yeri olduğu aşikâr.- FRANKFURTER RUNDSCHAU

4 yorum:

  1. Bu kitap, okumayı düşündüklerim arasındaydı ne zamandır. Tanıtımından sonra ilgilimi daha bir çekti; yarın hemen alıyorum :)
    Bloğun çok hoş, çok cici, tam takip edilesi! :)
    Butik kitabevine en yakın zamanda uğrayacağım zira haftasonları İstiklal'deyim hep :)

    YanıtlaSil
  2. düş kızı; evet fazla etkileyici, cümleler epey vurucu psikolojik bakımdan yıksada okuma diyemiyorum düsün işte:)) istiklale ne zaman gelirsen beklerim ve çok memnun olurum.bloğumu beğenmene cok sevındım,sevgiler

    YanıtlaSil
  3. çok ağır bir kitap a benziyor zor oluyor okumak katlanmak dinlemek bazen malesef yaşanıyor şanssız oluyor bazen insan :(

    YanıtlaSil
  4. sonsuz dekorasyon: aynen öyle fazla psikolojik etki yaratıyor bende okumasaydım dıyorum ama harıka bı edebıyatı var kadının.

    YanıtlaSil